tomorrow is the first day of the rest of you life

Ibland undrar jag hur politiker och andra viktiga personer tänkte när det gäller det svenska skolsystemet. För att bli nått här i livet så måste man ju ha bra betyg och bra meriter. För att få detta så måste man välja "pluggprogram" på gymnasiet och helst välja till några extra svåra kurser på i-valstiden. Speciellt om man vill få ett litet extra diplom när man går ut... Iallafall sen tänker då dessa stackars lärare att är bara just deras ämne som finns i våra liv. Så de tänker att de inte behöver ge så mycket tid till att göra uppgifter och sånt skräp på lektionerna, det kan dom väl göra hemma!

Sen har man kommit fram till att svenskarna rör på sig för lite och att man ska röra på sig minst en timme varje dag, så det måste man ju ta tid till sig att göra. Sen ska man ju helst ha det städat hemma, vara social med sin familj, ha ett socialt kontakt nät, försöka skaffa sig arbetslivs erfarenhet, inte vara en torrboll dvs kunna ha kul ibland och slappa, kanske kunna andras ut ibland så att man inte blir utbränd, går in i väggen eller får magsårOch jag citerar Tove "glöm inte att njuta av skoltiden, den kommer aldrig igen"

aja, en liten skriftlig avaggression på skolan och det liv det känns lite som att jag lever just nu :) Det är då bannemig tur att jag har bra vänner och andra kära personer ♥

see you mates.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0