the meny

jag och min syster ligger utslaga och proppmätta i soffan efter att ha gjort och käkat tre rätters :) Mycket gott vill jag lova och tänkte dela med mig av menyn för kvällen :)

Förrätt
Smörstekta champinjoner med bacon och lök
bara att steka allt i stekpannan tills det är mjukt och brunt. Vi smaksatte med salt, vitlök och clementinsaft

Varmrätt
Wokade nudlar med sweet chilli kyckling
ganska lätt, stek kycklingen och krydda med salt sweetchilli krydda och lite swetchilli sås. Koka nudlarna och efter att det hällt av vattnet lägger du dem i stekpannan och häller på mer sweet chilli sås, klart!

Efterrätt
Glass med hallon och oreos
Värm frysta hallon i micron och rör sedan ihop det så att det bli sås. Häll detta i botten av skålen och toppa med glass. Sen antingen krossa oreosen om de är normal stora eller lägg några minioreos ovanpå och några hallon!

Allt blev super-duper gott! och det är verkligen inte svårt att göra nått av det :)

Kommentarer
Postat av: Andreas

ja nu när man läser det så här, så låter det riktigt gott faktiskt!

2009-07-11 @ 17:39:04
Postat av: evita

hrmmmm. undrar just energivärdet på denna meny... Var ni ensamma hemma lr ?

2009-07-12 @ 13:47:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0